Barion Pixel
DM levél blogcikk borítókép
Kulissza

DM levél – Hogyan írd meg?

Amikor DM levelet (Direct Message) írunk[1], fontos, hogy tisztában legyünk üzenetünk céljával. Egy DM levél általában konkrét személynek szól és egy bizonyos információt, javaslatot, kérést közvetít. Ennek függvényében az alábbiakra figyelj a megfogalmazáskor:

  1. Az udvarias megszólítást („Tisztelt”, ha nem ismered, „Kedves”, ha ismered) követően határozd meg a célodat az üzeneteddel kapcsolatban, vagyis írd le, mit szeretnél elérni. Igen, bátran írd le.
  2. A DM levél következő lépése az üzeneted részletes megfogalmazása lesz. Itt már kifejtheted a mondandódat (röviden!), de legyél mindvégig egyértelmű, folytass világos kommunikációt. Ha szükséges, használj konkrét példákat is, hogy segítsd a leveled megértését.
  3. Ha az üzenetedben bármilyen kérést, javaslatot vagy kérdést teszel fel, akkor is legyél pontos és világos. Kerüld a köntörfalazást. A rizsamentes kérés sokkal nagyobb eséllyel vezet majd eredményre, mint a homályos utalgatások.
  4. Végül fontos, hogy az üzenetedet udvarias búcsúzással zárd. Hogy pontosan mivel, azt rád bízom. Én rendszerint a „Tisztelettel és köszönettel:” vagy a „További szép napot/délutánt/estét kívánok!”, illetve a „Válaszát előre is köszönöm.” fordulatokkal szoktam élni. 

Egy DM levél maximum 3 rövid bekezdésből álljon! Igyekezz tömör és egyértelmű lenni a szövegezésben. A részletekbe ráérsz akkor belemenni, ha választ kapsz.

Példa DM levélre

Tárgy: Együttműködési lehetőség az XYZ céggel

Tisztelt [Név]!

Szeretném felhívni figyelmét cégünkre, az XYZ Bt-re, amely szakértői szolgáltatásokat nyújt a vállalati kommunikáció területén. A profilját régóta figyelemmel kísérve úgy vélem, egy együttműködés kölcsönösen hasznos lehetne a számunkra.

Egy személyes vagy online találkozás alkalmával szívesen kifejtem Önnek, hogyan tudná cégünk a vállalkozását segíteni. Megmutatom, milyen előnyökkel járhat ez a cége számára és miként lehet a közös munka igazi win-win együttműködés.

Ha érdekli a javaslatom, nagyon szívesen beszélgetnék Önnel a fentiekről.

Köszönöm, hogy időt szánt a levelemre, és előre is köszönöm válaszát.

Üdvözlettel:

[Vezetéknév Keresztnév] [XZY cég]

Kapsz-e választ a DM leveledre?

Egyáltalán nem biztos. Úgy szoktuk mondani, hogyha százból kettőre érkezik reakció (mint az álláskeresésnél), akkor már örülhetünk. Viszont ha meg sem próbálod, tuti, hogy nem jön visszajelzés. Egy sem. Szóval megéri az egyszeri befektetést, de utána sem csücsülhetsz a babérjaidon, várva a sült galambot.

A DM levél kiküldése után szoktunk telefonálni is, hogy megérdeklődjük, megkapták, látták-e a levelünket és hogy mikorra számíthatunk válaszra. Ez a telefonálgatás sokaktól távol áll (tőlem is, azért nem vagyok sales-es), de célravezető lehet. Előfordulhat ugyanis, hogy elkeveredett az üzenetünk, spamként végezte vagy csak egyszerűen nem jutotta címzett el addig, hogy megnyissa. Szóval ha a véredben van a kereskedés, vedd fel majd a telefont is.

Szövegíróként persze ez nem tartozik a te feladatkörödbe, de ha épp „magadat akarod eladni”, gondolkozz el ezen a lehetőségen is.

Ha kérdésed lenne, írj nekem itt vagy a Facebook-oldalamon keresztül. Ha vállalkozóként önazonos kommunikációt szeretnél folytatni, olvasd el a Nem rizsa című könyvemet. Sok segítséget találsz benne konkrét példákkal.


[1] A „direct message” magyarul „közvetlen üzenetet”. Ez az üzenetküldési funkció elérhető különböző közösségimédia-platformokon és alkalmazásokban, például a Twitteren, az Instagramon, a Facebook és a LinkedIn-en is. A közvetlen üzenetek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy magánüzeneteket küldjenek egymásnak, amelyek nem jelennek meg nyilvánosan a felületen.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük