Mi az a White paper és miért is olyan jó marketingeszköz?
Szinte biztos vagyok benne, hogy csak kevesen hallottak még a White paper elnevezést viselő tartalommarketing-eszközről, amelynek semmi köze a fehér laphoz vagy tabula rasahoz, ráadásul magyarul Fehér könyvnek fordítjuk.
A Fehér könyv ugyanis egy olyan információs dokumentum, amely mélyebb szakmai ismereteket ad a követőidnek, és mint ilyen, akár 50 oldalas is lehet.
Nézzünk egy egyszerű példát. (Ha már évekig dolgoztam a Mercedesnél, legyenek az elektromos autók.) Amikor autót vásárolunk, elsősorban a műszaki tulajdonságai érdekelnek bennünket, azaz, hogy
- mit tud a jármű,
- milyen a felszereltsége,
- milyen asszisztensrendszerek támogatnak bennünket vezetés közben stb.
Erre tökéletesen elég egy katalógus, egy konkrét termékleírás is. A White paper azonban ezen túlmenően ír az elektromos autók hasznáról, az adott, környezetvédelemmel kapcsolatos kutatási eredményekről és részletesen kifejti a jármű előnyeit alátámasztva azokat akár a töréstesztekkel is.
Láthatod, hogy ez a leírás nem érdekelhet mindenkit, inkább csak egy szűk rétegnek szól. Ez a szűk réteg lehet maga az autóiparban dolgozó mérnökök köre, az autós újságírók, vagy a fanatikusok.
A White paper célja
Ugyanakkor a White papernek célja az is,
- hogy a potenciális ügyfeleket érdeklődővé tegye a márka iránt;
- hogy elérje, a leendő vásárlói minél többet akarjanak megtudni a termékekről, szolgáltatásokról, esetleg a technológiáról vagy módszertanról,
- ezáltal lojálisakká váljanak a márkához, amely éppen a fenti dokumentum miatt (is) szakmailag megbízhatónak tűnik.
A B2B szektorban sokan a Fehér könyvet csaliként használják, azaz olyan letölthető dokumentumként, amelyért cserébe emailcímeket, feliratkozókat gyűjtenek.
A White paper egy igazán ütős marketingeszköz lehet a kezedben, hiszen vele nem az eladás UTÁNI ügyféltámogatást, hanem épp ellenkezőleg, az ügyfélbizalom kiépítését célozhatod meg.
Milyen legyen a te fehér könyved?
Legyenek benne
- adatokat tartalmazó háttérképek,
- infografikák, listák, amelyek hangsúlyozzák mind a márkád, mind a terméked/szolgáltatásod előnyeit.
- Benne lehet akár a teljes termékkínálatod,
- azokkal kapcsolatos ajánlatok, lehetőségek,
- javaslatok, tippek, problémamegoldások.
Akkor a White paper egy brossúra?
Nem. A brossúra színes-szagos, a White paper pedig leginkább szakmai, tudományos. Egy ékszerkészítő például itt írhat az anyagai minőségéről, tulajdonságairól, a különböző technikák eredetéről és trükkjeiről stb.
A lényeg, hogy meggyőző és tényszerű bizonyítékokat szolgáltass a márkád és a termékeid/szolgáltatásaid kvalitásáról, egy-egy módszered hatékonyságáról. Ha mindezt meg tudod írni minimum 6-10 oldalban, már készítheted is belőle az e-füzetet/könyvet vagy a nyomtatott verziót.
De hogy neked szükséged van-e erre a tartalommarketing-eszközre, azt te tudod, ismerve a piacodat. Ha mégsem, beszéljünk róla.